نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش عفونت چشم دلیل دوری زارع تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر فوتبال | جنگ برای قهرمانی و بقا اقدام عجیب پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنانش برنامه‌های توخل برای بازی با رئال مادرید شرط ماندن اوسمار در پرسپولیس مشخص شد
سرخط خبرها

پرسپولیس چگونه می‌تواند پیروز دربی باشد؟

  • کد خبر: ۱۹۹۵۴۰
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
پرسپولیس چگونه می‌تواند پیروز دربی باشد؟
پس از عملکرد سرخپوشان مقابل الدحیل و سپس برد دشوار برابر هوادار حال باید دید عملکرد بازیکنان در دربی چگونه خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، پرسپولیس به هر قیمتی که بود هوادار را شکست داد و تا حدودی به آرامش دست یافت. شاید اگر پرسپولیس می‌توانست همان کیفیت بازی با الدحیل را در این مسابقه ارائه دهد به برد پرگل‌تر و راحت‌تری مقابل مجموعه تحت اختیار محمود فکری دست می‌یافت، اما استرس شدید ناشی از نبردن در شش مسابقه اخیر باعث شد حتی برای دقایقی طولانی در نیمه دوم تیم یحیی گل‌محمدی بیشتر تیم مدافع باشد و حتی مقابل تیمی با کیفیت هوادار هم روی مدیریت بازی و حفظ گل برتری‌اش تمرکز کند.

با وجود تمام نقایص قبلی از جمله مشکل بدنی در نیمه دوم و البته عدم دقت در نواختن ضربه به چهارچوب که مشکل کلی پرسپولیس در این فصل بوده حالا این تیم بدون بازیکن محروم به دربی رسیده است. مصدوم‌ها نفرات قبلی‌اند و غیر از یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی گنجی که حدود دو ماه است در تیم حضور ندارند و وحید امیری که در بازگشت عجولانه‌اش به ترکیب باید چند هفته دیگر دور از میدان باشد بقیه نفرات در دسترس هستند.

با وجود اینکه نیمکت پرسپولیس از بازیکن تأثیرگذار در فاز حمله همچنان خالی به نظر می‌رسد و این مسئله در دربی هم مشهود خواهد بود یحیی گل‌محمدی و بازیکنان اصلی‌اش نیاز دارند تا در این چهار روز با آرامش و در فضایی دور از هیاهو برای دربی آماده شوند.

با تساوی استقلال مقابل فولاد و کم‌تر شدن اختلاف پرسپولیس با صدر جدول حالا دربی به لحاظ امتیازی هم ارزش دو برابری پیدا کرده و با وجود اینکه در نیم‌فصل اول برگزار می‌شود، اما یک بازی شش امتیازی است.

پرسپولیس در ترکیب اصلی و با مدل فوتبالی که بازی می‌کند، با وجود نقص‌هایی که دارد به‌خاطر مدل فوتبالش و تبحری که در بازی مالکانه و کار‌های ترکیبی از جناحین دارد، می‌تواند برتری‌اش را بر رقیب دیرینه دیکته کند، اما این اتفاق مستلزم جزئیات و پیش‌زمینه‌های بسیاری است.

ابتدا باید پرسپولیس ریکاوری مناسبی داشته باشد و از نظر بدنی آماده این مسابقه باشد تا مثل بازی هوادار و النصر در عربستان نیفتد. پرسپولیس نیاز دارد تا مثل بازی با الدحیل ۹۰ دقیقه روی فرم باشد و البته مثل الدحیل از رقیب دیرینه‌اش رکب نخورد.

پرسپولیس همچنین نیاز به همدلی و صمیمیت و اتحاد دارد تا از دربی سربلند بیرون بیاید. این همان نکته‌ای بود که یحیی گل‌محمدی هم در کنار اشاره به ریکاوری به آن تأکید داشت. آن‌ها قبل از بازی هوادار متحد و یکدل شدند و نتیجه‌اش را هم گرفتند. مدیرعامل و سرمربی و بازیکن با هم حرف زدند و مشکلات رو شد. پیشکسوت برای حمایت به ورزشگاه رفت و با هر مشقتی بود سه امتیازی که می‌توانست آرامش را به تیم برگرداند حاصل شد. حالا همین اتحاد و صمیمیت در ابعادی وسیع‌تر لازم است تا پرسپولیس با اتکا به داشته‌های فنی‌اش و بازیکنان و کادر فنی شاخصی که دارد از این بازی بزرگ برنده بیرون بیاید.

در عین حال پرسپولیس نیاز دارد تا بازیکنان این تیم در روز بازی با استقلال بهترین کیفیت‌شان را به زمین بیاورند. باگ‌های اخیر کنعانی در دفاع، سر به هوایی گولسیانی، افت بدنی ترابی، دستپاچگی عمری، انفعال آزاردهنده اسماعیلی‌فر در حمله، موقعیت نشناسی‌های شهاب زاهدی و ایراد‌هایی حتی جزئی که در تک تک بازیکنان پرسپولیس طی دیدار‌های اخیر دیده شده باید در این بازی مرتفع شود و آن‌ها با بهترین فرم در این مسابقه حاضر باشند تا پرسپولیس پیروز شود.

بخشی از تحقق سه اصل بالا برعهده کادر فنی، بخشی برعهده باشگاه و بخشی دیگر برعهده خود بازیکنان است و این‌طوری مشخص می‌شود که تمام ارکان پرسپولیس باید کار خود را درست انجام دهند تا پرسپولیس از بازی پنجشنبه سربلند بیرون بیاید.

منبع: ورزش3

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->